tisdag 9 juli 2013

Storstädning & oljemålning

Under eftermiddagen har vi ägnat oss åt regelrätt storstädning. Detta eftersom veckan bjuder på middagar i dagarna två och sedan finbesök under helgen. Städningen sker under tidtagning i vår tvåmansfamilj då det då känns mer överkomligt för den ena delen. Och i slutet, när jag i all min hast springer mot soptunnan som inte blivit tömd på grund av sina glömska ägare skriker J: Nej, öppna INT.... Försent. Locket öppnas. PANIKSKRIK ÖVER HELA BYGDEN! Fluglarverna regnar från insidan locket. Som om dom j*vlarna kunde hoppa ser det ut.

Need I say, att jag aldrig kommer glömma soptunnan igen. Äcklas av min egna ord nu när jag skriver.


Hur som helst, vidare till något trevligare. Jag har börjat på en oljemålning. Det svårt och frustrerande att vänta på att färgen ska torka så att jag kan lägga på ett nytt lager. Men jag tror det kan bli bra (:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar