tisdag 13 augusti 2013

Anslagstavlan

För ett par veckor sen hittade jag en låda hos mamma. I den lådan fanns en hel massa tryckbokstäver. De bokstäverna ville jag förstås ha men jag visste inte till vad. I lådan fanns och finns också texter på tyska och den verkar ha används för prissättning.

I alla fall så hittade jag i helgen en verktygstavla, så jag tänkte att bokstäverna kunde få bli magneter. Sagt och gjort. Fast mest en massa gjort eftersom jag limmade med poxylim och inte visste att de skulle blandas från två tuber och så vidare. Opps liksom.... Limpistol kan man dock inte misslyckas med. Inte ens jag.

Så här blev resultatet. Den pryder nu sin plats i arbetsrummet.

























































































De bokstäver som jag skar bort från träklossarna glittrar superfint (säkert något jättegammalt och jättegiftigt) så jag måste göra något av dem också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar