torsdag 12 september 2013

Runt knuten väntar hösten

Igår såg jag och Mikaela Elysium och Matt Damon var som vanligt så där manligt känslosamt nobel. Bra brand Matt. Hemma har pensionärskuvösen stängts till och alla gobitar i form av trälådor, sybord och blommor plockats in. Ikväll har vi haft ett första möte inför Julpärlorkonserterna i december och i mitt huvud har jag börjat packa inför min och mammas resa. I helgen blir det spelkväll, den sista gräsklippningen (annars jeflar) och Monica Z på bio. I mitt huvud har jag kanske också börjat vänja mig vid att bo i hus. Ett hus som inte alltid är så i centrum trots allt. Landet liksom.

En annan bra sak är jag börjat mixtra med att måla på gamla sidor ur gamla kartböcker.  Jag är inte riktigt nöjd på norra stjärnhimlen eftersom jag gjorde den på fri hand och nu är bladet förbrukat 4 everz. Min gamla kartbok som jag köpte på loppis i sommar börjar liksom sina så att säga. Så om någon har en från tidigt 70-tal och bakåt, skicka på mig den!

Så här blir det i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar