torsdag 5 december 2013

5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

Hmm den här fick jag fundera på ett tag. Så kom jag och tänka på studenten och den omöjliga jakten efter den perfekta vita klänningen. Den som ingen annan skulle ha, vilket så klart var en bön som aldrig skulle bli hörd. Den som hade den perfekta nyansen av vit, rätt längd och rätt modell. Nej, tillslut fick jag nog och rotade fram hos mamma ett gammalt marimekkotyg som hon hittat på loppis. Sen bad jag henne sy en klänning efter en bild jag ritat. Den kände jag mig redigt stark, modig och egen i när jag hoppade ut på trappen. Suddigt men ni ser lite grann. Gu är jag en sån här som säger "Hörrni kommer ni ihåg på gymnasiet" nu?!"Hela kalendern hittar ni på Emily Dahls blogg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar