onsdag 5 mars 2014

Något alldeles nytt



Idag har vi gjort något alldeles nytt. Vi har varit på ett ultraljud och kikat på ett litet, litet hallon (arbetsnamn) som bor i min mage. Små, små fötter och ett litet hjärta.  Med skräckblandad förtjusning, fast mest förtjusning, försökte en tyda varenda lite rörelse och fläck som syntes på skärmen medan barnmorskan liknande den lille vid en alien. Tack och tack. Det hela var lite av en bedrift eftersom en hade svårt att koncentrera sig när en insett att där faktiskt fanns någon. 

Trots matematiker till päron hade det räknats lite fel också. Så om två veckor får vi åka tillbaka och göra en repris.

Nu kan antas att det kommer skrivas lite grann om det här. Anna tycker till och med att jag ska döpa om bloggen till Emlans Barnsligheter. Men frukta inte! Jag kommer ej ta tillfället i akt och avbilda mig själv i underkläder eller kopiera listor från familjeliv.  Föräldravärlden på internetz skrämmer mig faktiskt en aning om jag ska vara helt ärlig. Vad säger ni?

Puss och kram!

13 kommentarer:

  1. Grattis! Så himla roligt!

    SvaraRadera
  2. Viktoria Sidén6 mars 2014 kl. 14:59

    Grattis! Då är vi två ;) Vi fick också göra ett extra ultraljud för det var fel beräknat, den 12 juni nån gång är det tydligen dags :) När är det dags för er då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Det roliga är ju att man få se den lille två gånger men det tråkiga är att det tar lite längre tid än man trott. I augusti:)

      Radera
    2. Viktoria Sidén7 mars 2014 kl. 12:27

      Ja, jag är glad över att fått se lillis två gånger och fått flera (9st) fina bilder:) Det skiljde 3 veckor för mig. Då barnmorskan sa vilken vecka jag var i vid första mötet så visste jag att det inte stämde, men fick ju lov att utgå från det tills vi var på ultraljudet. Men jag tycker att går så sjukt snabbt så det gör inget. Mår du bra då?

      Radera
  3. Så himlarns roligt emlan :) GRATTIS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin! :) Så synd att vi missade varandra i Sthlm. Hoppas det gick bra i Finlandia

      Radera
  4. Åh vad kul, grattis! Hittade hit via idaekw :) Jag är själv gravid med första barnet, beräknad i början på augusti. Är 23 år och först ut av alla mina kompisar att bli förälder, så bloggar är min räddning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittade hit:) Bloggar är bra på den punkten, det är kul att ha någon att dela det med:) Men det brukar ju vara smittsamt så;)

      Radera
  5. Så himla härligt! :)
    Blev jätteglad när jag kikade in här, dels för att det var länge sen, men också för att det är så roligt när andra är gravida samtidigt som en själv :) (är i v.15)

    Lite barnrumspyssel kanske får plats i bloggen? :)

    / Erika (som typ aldrig kommenterat, men läsa ofta!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Och grattis! Det får det alldeles säker så småningom:) Kul att du läser!

      Radera