lördag 21 juni 2014

Amningshjärna vs gravidhjärna?



Bor i mina HM-kjolar, linnet från samma ställe och jeansskjortan från Lindex.
De erfarna mödrarna i min omgivning pratar om amningshjärna men jag skulle vilja slå ett slag för gravidhjärnan. Ta i torsdags till exempel då en skulle åka in till Birsta för styra upp följande: hämta nytt modem, byta telefon och skaffa sig byxor.

Kommer in till Telia och har 11 kölappar innan mig. Kommer till slut fram till kassan. Tar fram lådan med det gamla trasiga modemet som visar sig vara en otrasig digitalbox. I lådan alltså inget modem. Skyller så fint på min sambo till teliakillen. Ska sedan rabbla min sambos personnummer. Kan det inte. Tänker att han tänker att där står hon höggravid och kan inte ens pappans fyra sista. Skämes. Får ändå ett nytt modem. Men ingen ny mobil för att systemet är paj. Därav snällheten med modemet kanske?

Går till HM och letar sådana där fladdriga byxor. Hittar flera bra billiga saker som går på. Går till kassan. Ska betala och har ingen plånbok. Blir så less att jag åker hem och hämtar den trots bilköraråkarskräck.

Åker sedan och fixar en ny mobil på annat ställe. Hen i butiken tycker inte att jag ska aktivera nya simkortet för ens jag kommer hem. "Tänk om du måste föda". Gör ett ändå. Har under kvällen ingen mobil pga att nya modemet inte heller funkar, gamla mobilen har ingen service och nya mobilen kan inte icloudas. Får abstinens i min ensamhet. Åker upp på jobbet och fixar överföring av all info från gammobbe till nymobbe. Åker hem. 3-4G funkar inte. Kan inte komma ut på nätet. Åker upp till jobbet igen och läser min nya operatörs guider. Funkar ändå inte. Får ett sammanbrott.

Chattar med operatören via en kompis mobil nästa dag. Operatören säger "Vi kan inget göra om du följt våra instruktioner. Hoppas det löser sig". Vad då HOPPAS DET LÖSER SIG?! HUR DÅ, va då?....Får ett nytt men inre sammanbrott pga av jag befinner mig på midsommarfirande. 

Petar bort lite plast från lillsimkortet nästa dag som blivit till då det brutits loss från moderkortet. Allt frid och fröjd.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar