torsdag 31 juli 2014

Så var hon äntligen här


































Lite tidig men fullkomligt färdigbakad. Allt är nytt och underbart. Reflektioner: Det hela var visst som på film! Från vattnet som gick samtidigt som det dracks av brors hund, vilken senare rymde när det var dags att köra fram bilen. Till mitt icke Gudrun-aktiga beteende utan snarare Greys Anatomy ordnade/skrikande.

Lustgassagt.

-Emelie känner du att du har kontroll nu?
- Jag känner att jag har fötter. Ingen som helst kontroll men fötter. Två stycken. (dansar en liten stepdans).

- Bra jobbat Emelie, nu är den värken borta och kommer aldrig tillbaka.
- Ja det kanske den är, men han har KOMPISAR! Och dom är kvar där inne!

- Det är sant som alla säger J, du ser ut som Will Schuester i Glee. Du vet lärarn me löjliga håret.

- Hej, jag heter Mats och kommer att vara din narkosläkare.
- Mats! Mighty Mats!

Sammanfattningsvis: Smärtsamt, översvallande kärlek, tacksamhet, chockerande, nytt, lyckligt, prövande och vackert. Och just det, det känns att amma, det gör det.



2 kommentarer:

  1. Stort grattis till er! Jag ser fram emot att följa med på er nya resa :)

    SvaraRadera
  2. Vad fint! Stort grattis. Ligger själv här i sängen och svullar i vecka 38 och väntar och längtar. Hon är alldeles underbar er lilla bebis.

    SvaraRadera