onsdag 2 juli 2014

Sommarlistan

Mina planer för sommaren?
Jag antar att scenariot föda barn tillhör de största planerna. Inför det ska också en hel del förberedas, boas, läsas och fixas. Och så ska det enligt allas ordination så klart vilas. Jädrar vad jag ska vila, läsa, kolla serier, sola och drömma. Förhoppningsvis ska vi också ta oss iväg på en och annan kortare utflykt.

Bästa sommarstället? 
Jag har bestämt att det blir här, på verandan som jag gjort i ordning under våren för att den ska kännas som just bästa sommarstället. Detta eftersom en kanske inte kommer orka förflytta sig särskilt mycket.



Favoritblomman?
Guckusko tycker jag är himla häftig. Den växte hos morfar, och det är väl egentligen det enda stället jag sett den på. Alltså ganska ovanlig.

Här badar jag helst
Jag hoppar helst från bryggor. En aktivitet som inte är så smidig just nu. Men frukta ej! J har fixat en pool på gården där en kan tumla runt, i den ännu icke existerande sommarvärmen. 

Bästa sommarplågan genom tiderna
Pest eller kolera? Har en sådan där riktig Pripps Blå-lista på Spootify. 




Det är tittar jag på i sommar
Jag har tänkt att jag ska se några klassiker som "Stekta gröna tomater" och "Thelma och Louise". Och så har jag fått serietips som "Life Unexpected" och "Hart of Dixie". Dessutom börjar ju säsong två av "Under the Dome" och sista säsongen av "True Blood".  En kommer ju inte ens behöva gå ut.....

Det här lyssnar jag på i sommar
Sommarpratarna såklart. Brukar försöka beta av alla. Vissa märker man dock ganska snabbt när det är dags att hoppa. Den här ständiga tävlan om vem som haft det värst här i livet som får elitspelare att komma dragandes med hemskheter som en uppväxt utan hockeyrink på byn till exempel. Stackars liten.

Vidare har jag också ett mål om att lyssna på ny musik. Jag har inte tagit till mig särskilt många nya artister efter gymnasiet. Skämmes!

Det här läser jag i sommar?
Åh äntligen har jag börjat hugga in på min hög som växt sig större, enorm och gigantisk under vinter halvåret. Har till exempel följande att bita i: Under det rosa täcket, Beautiful Creatuers, Utvandrarna, Jag vill ju vara fri, Hungerspelen, Främlingen. Det handlar om dig, Ett öga rött, City of Bones osv osv.

Favoritdoft?
Hud som luktar sol. 

Den ultimata sommardagen?
Att vakna av solljuset, få jordgubbar till frukost, packa en picknickkorg med lunch och åka till ett badställe, bjuda vänner på middag och sitta uppe och prata med en massa tända ljus. Inget fancy, bara sommar.



Vad ska du göra på midsommar?
Midsommar firade jag hos Jimmy och Anna. Partytältet blåste bort, det var kallt och det hela kompenserades med det fina sällskapet. En höll ut ända till 01.00 trots inneboende i magtrakten.

Bästa sommarlåten?
Pass på grund av lyssnar inte på musik. Tragiskt. 

Vad vill du helst ha på grillen?
Ja alltså kött till tvåsamhetens stora besvikelse.



Vad dricker du i sommar?
HA! Försöker listskaparen vara kul nu va? är vad en vill svara. Men det finns ett supergott alkoholfritt flädervin som jag ska köpa mängder av. Är också sugen på att pröva göra sangria på alkoholfritt vin. Någon som provat det?



Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Tunnaste klänningen som en kan komma över. Det är sjukligt varmt att vara prego.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar