söndag 21 september 2014

Barnrum

Alltså det här har en väl längtat efter mer än själva barnet. SKÄMTA! Skojas, lugna ner dä! Införskaffade den första lilla räven i vecka 8 trots protester. Lite i smyg sådär.

Allra först tänkte jag mig en massa pasteller. Sen ångrade jag mig. Det är ju mest jag som gillar det. Små barn gillar ju att kika på färger, ljus, kontraster och ränder. Vi har fått flytta om lite här i huset så att allt fick plats. Elise ska få bo i vårt gamla sovrum och vi i den gamla matsalen. Bilder på det blir det en annan dag.

En tavla som jag gjorde för något år sen får hänga vid dörröppningen.

Sängen hittade jag på en loppis i veckan. Den ska få ny färg även om jag gillar den som den är. Den hade nämligen stått utomhus och blivit lite medtagen. Men lätt värd 30 spänn.

 Det mesta i rummet hade vi redan. Men det lilla lejonet från Åhlens kunde jag inte stå emot.

På väggen hänger kläder som jag hittat på Återkommande mode. Erikshjälpens klädbutik i Sundsvall.

 Klockan är ny, heter PS och kommer från Ikea.

 På tavellisten står böcker från min barndom.

 Och dom allra första rävarna sitter i en fåtölj som jag köpt för många år sen på en loppis.

Nallarna från Monki tycker jag passar bra som väggdekorationer också.




1 kommentar: