lördag 20 september 2014

Eliseregn!

Idag har lilla fröken Elise Siri Maria namnsdag. Döpt efter Beethovens Fur Elise som mormor spelade på piano back in the days. Elise som senare, kom vi på, betyder "Gud är fullkomlig". Och det är ju hon med. Passande.

När fadern tyckte/bestämde att efternamnet skulle bli efter honom själv och jag brustit ut i ett hormongrin baserat på "Ska jag vara den endaste i hela familjen som har ett ANNAT efternamn?" lyckades jag således roffa åt mig båda mellannamnen. Taktik.

Vilka blev Siri efter farmor eftersom jag himlans gärna ville ha ett namn från pappas sida. Det kändes viktigt. Och Maria för att jag och mormor, alltså hennes mormor heter det. Och så äru ju Jesus mamma. Fullkomligt. 

Tycker vi tar och firar med lite Elise-bilder. Gudars va kul det är med barnkläder. En skulle ju ha kunna blivit shoppoholic för mindre...







2 kommentarer:

  1. Men lilla katt, vad jävulskt fin hon är. Jag blir alldeles gråtis :')
    // Joulin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhå hon växer så fort :) Vi saknar dig! Plugga hårt! Kom hem till jul?:)

      Radera