onsdag 3 september 2014

Saker jag plötsligt börjat med

Använda löjliga och påhittade ord
Redan på dagis kände jag en avsmak för barnen som gick runt och sa "momma" och "moffa" när alla helt  klart vet att det heter mormor och morfar?! Hallå. Men nu ska ni se springer jag runt och säger till exempel "napi papi" till nappen efter barn teatern Nappen Pappen.

Prata bajs
Svor att jag ej skulle gå in i detta beteende men när hela långa dagen kretsar kring "Åh nej hon har inte rapat, nu börjar snart mistluren" ja, då blir mamma himla gla och uppmuntrande när den väl kommer. Obs att jag inte ens använde bajs som exempel nu...

Följa tv-program på televisionen
En hade någon slags stolthet i att en inte följde serier på tv pga av att en på så vis undvek nedriga reklamavbrott. Men nu? De engelska på dagarna är bäst men jag vet aldrig vad de heter. Men ni vet när de hjälper ett par att hitta drömhuset, eller följer en renovering eller hjälper till att få ett hotell att gå med vinst.

Och uppenbarligen inte upptäcka att en har på sig huvudbonaden som en dåre.

3xElise, kolla in va stor na blitt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar