måndag 19 januari 2015

Barnsäkrar, pyttesteg 1.



Så jag läste igenom rekommendationerna för hur en bör barnsäkra. Och det finns ingen tid att förlora. Alls. Om jag känner oss rätt. Och de borde jag ju göra. Prylarnas prylhamstrare. Så jag började med att flytta upp saker från golvet. Ni förstår det lilla livet har börjat förflytta sig via gående stol. Vidare gjorde jag mig av med allt som stod lutat. Till exempel tavlor och så där. (Dvs flyttade ner allt i källaren. Där får Elise aldrig vara. Allt är en fälla).

Andra saker som en enligt rekommendation ska barnsäkra är: Kemiska produkter, elektroniskutrustning, el, köket, balkong, fönster, trappor, dörrar, renoveringar, vatten, tvål, schampo, hudkräm, solen, myggen, gåstolen, spjälsängen, resesängen, barnstolen, barnvagnen, nappflaskor, nappar, napphållare, skötbord, kläder, babysitter, babylift, möbler, bärsele, babyskydd, lekplatser, cykelsits, leksaker och allt som är tillräckligt litet att stoppa i munnen. 

Jag som började känna mig lite rastlöst göralös.
Tack landet Sverige för den långa föräldraledigheten. We might just make it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar